پاسخ به همه سوالات فنی دانشجویان واحد الکترونیکی

سوالات متداول فنی

۱- چرا صدا وتصویر کلاسهای ضبط شده به صورت آنلاین هماهنگ نیست؟

این مشکل مربوط به سرعت اینترنت می باشد اگر سرعت اینترنت شما پایین باشد صدا و تصویر همزمان نخواهد بود. در حالت دیگر ممکن است به دلیل بالا بودن تعداد درخواستها برای مشاهده آرشیوها بخصوص در ایام نزدیک به امتحانات این مشکل بوجود آید که توصیه می شود درساعاتی که کلاس کمتر برگزار می شود یا اصلا برگزار نمی شود به مشاهده کلاسهای ضبط شده بپردازید .

۲- چرا کلاسهای ضبط شده در سیستم مدیریت یادگیری قابل دانلود نیست؟

برای دانلود کلاس های ضبط شده (به صورت فیلم) به سامانه خدمات الکترونیکی مراجعه نمایید.

۳- صدای استاد را به صورت قطع و وصل می شنوم اما بقیه دانشجویان بدون مشکل صدا را دریافت میکنند علت چیست؟

اگر مطمئن هستید این مشکل فقط برای شما وجود دارد قطعا مربوط به اینترنت شماست و می بایست هر چه سریعتر مشکل خودتان را با شرکت سرویس دهنده اینترنت (ISP)در میان بگذارید.میتوانید از vpn استفاده نمایید تا موقتا امکان استفاده از کلاس فراهم شود.

نکته: لزوما پایین بودن سرعت اینترنت منجر به قطعی و وصلی صدا نمی شود ممکن است سرعت اینترنت شما خیلی بالا باشد ولی به خاطر قطع و وصل شدن اینترنت شما به هر دلیل ، صدای استاد را همراه با قطعی و وصلی می شنوید که در هر صورت باید با isp در تماس باشید .

 ۴- صدای استاد برای همه دانشجوها قطع و وصل میشود مشکل از کجاست؟

 این مشکل مربوط به وضعیت نامناسب اینترنت استاد می باشد برای حل این مشکل از طریق پنجره چت استاد را مطلع سازید.

۵- درکلاس درس صدای من پخش نمی شود علت چیست؟

قبل از ورود به کلاس حتما فیلم های آموزشی به آدرس http://www.iauec.ac.ir/student-learning  را مشاهده و تنظیمات مربوط به صدا را انجام دهید.

۶- چگونه می توانم فایلم را برای ارائه در کلاس آنالاین share نمایم ؟

نحوه به اشتراک گذاری فایل در فیلم های آموزشی به آدرس http://www.iauec.ac.ir/student-learning  که بر روی سایت قرار داده شده ،به طورکامل توضیح داده شده است.

۷- چرا صدای من در موقع ارائه درس قطع و وصل میشود؟

این مشکل مربوط به اینترنت شما می باشد، لزوما پایین بودن سرعت اینترنت منجر به قطعی و وصلی صدا نمی شود بلکه ممکن است سرعت اینترنت شما خیلی بالا باشد ولی به دلیل قطع و وصل شدن اینترنت شما، این مشکل بوجود آید و یا حتی مشکل اینترنت wifi و ا اینکه در لحظه ارائه پهنای باند اینترنت شما پر باشد که در هر صورت باید در این زمینه با isp خود تماس بگیرید.

۸- چرا استاد ارتباط شون قطع میشود و بیرون میافتند؟

 مشکل مربوط به اینترنت استاد می باشد.

۹- چرا نمی تونم کلاسهای ضبط شده رو ببینم با windows و android؟

برای مشاهده کلاسهای ضبط شده در ویندوز کافیست نرم افزار Flash Player  و جاوا و نرم افزار ADD-IN را بر روی سیستم عامل خود نصب کنید. در سیستم عامل اندروید برای مشاهده کلاسهای ضبط شده در حال حاضر میتوانید از مرورگر FlashFox و یا دلفین استفاده کنید.

۱۰٫چرا کلاسهای که برگزار شده ضبط نشده است؟

کلاسهای ضبط شده حداکثر سه ساعت بعد از اتمام کلاس در سامانه مدیریت یادگیری (LMS)قابل مشاهده است.

۱۱- چرا با وجود اینکه تمامی نرم افزارها را نیز حذف ودوباره دانلود ونصب کرده ام ولی نمی توانم وارد کلاس آنلاین بشوم؟

 لطفا ابتدا نرم افزار ANY DESK را نصب نموده و سپس از طریق تلفن ۴۲۸۶۳۰۰۰ و داخلی ۱ تماس بگیرید.

۱۲- کلاس استاد تشکیل شده ولی هنوز عدم حضور استاد خورده است؟

اگر در سامانه مدیریت یادگیری وضعیت کلاس در حالت عدم حضور استاد بود می بایست صفحه خود را دوباره بارگذاری (Refresh)کنید تا در صورت ورود استاد وضعیت کلاس تغییر یابد. بدیهی است که اگر صفحه خود را مجددا بارگذاری نکنید از وضعیت کلاس آگاه نخواهید شد.

۱۳- آیا با دستگاه های که از سیستم عامل apple استفاده میکنند امکان ورود به کلاس وجود دارد؟

خیر .

۱۴- نرم افزارهایی که فایلهای ورد یا پاورپوینت را به pdf تبدیل میکند چیست؟

 لازم است نرم افزار Adobe reader را روی سیستم نصب نمایید سپس با استفاده از خود نرم افزار آفیس از طریق

تبدیل نمایید. PDF به را فایلتان File=>Save as =>File Type=>PDF

نکته: در صورتی که نتوانستید از این طریق فایل خود را تبدیل کنید از نرم افزار dopdf که در سایت دانشگاه قابل دانلود است استفاده نمایید .

 ۱۵- به چه دلیل باید برنامه کیبورد فارسی نیکان نصب کنم ؟

برای تایپ فارسی به صورت صحیح در محیط کلاس آنلاین می بایست کیبورد فارسی موجود در سایت که با محیط کلاس همخوانی دارد را دانلود و نصب نمایید در غیر این صورت نوشته های فارسی شما نا خوانا خواهد بود.

 ۱۶- نرم افزار ANY DESK چه کمکی به ما می کند؟

این نرم افزار صرفا برای این است که پشتیبان فنی بتواند از راه دور و از طریق اینترنت به سیستم شما دسترسی داشته باشد تا تنظیمات مربوط به کلاس آنلاین ، تنظیمات صدا و از این قبیل را بر روی کامپیوتر شما انجام دهد.

۱۷- کلاس امروز تشکیل می شود یا نه؟

برای اطلاع از این موضوع لطفا با کارشناس گروه و یا نماینده کلاس ارتباط برقرار نمایید.

۱۸- تمرینی برای استاد ارسال نمودم ولی پاسخ من برای ایشان فرستاده نشده است علت چیست؟

فایل ارسالی را باید با فرمت ZIP برای استاد خود ارسال نمایید .

بازتاب از سایت